FALSAFAH
DAN PERKEMBANGAN PENDIDIKAN MALAYSIA (DBK 10102)
TUGASAN
BERKUMPULAN 1 (ULASAN BAB)
KUMPULAN
|
TAJUK
|
SLIDE
/ BAHAN PEMBENTANGAN
|
1
|
·
Aliran Fahaman Falsafah
3.1 Pengenalan
3.2 Idealisme
3.3 Realisme
3.4 Pragmatisme
3.5
Eksistensialisme
|
|
2
|
·
Falsafah Pendidikan Barat
4.1 Essensialisme
4.2 Perenialisme
4.3 Progresivisme
4.4
Rekonstruksionalisme
|
|
3
|
·
Falsafah Pendidikan Islam
5.1 Dasar dan
matlamat Pendidikan lslam
5.2 Skop dan
bidang Pendidikan Islam
5.3 Pembentukan
Kurikulum Pendidikan lsiam
5.4 Pengajaran
Pendidikan Islam
|
|
4
|
·
Falsafah Pendidikan Keba ngsaan
(FPK
: Hura ian dan Tafsiran
6.1 Dasar
Pendidikan Kebangsaan - Latar
belakang,
rasional, objektif; strategi
pelaksanaan.
6.2 Kronologi
pembentukan Falsafah Pendidikan
Negara
6.3 Huraian
Falsafah Pendidikan Negara
|
|
5
|
·
Falsafah Pendidikan Guru (FPG)
7.1 Pernyataan
Falsafah Pendidikan Guru
7.2 Implikasi
Falsafah Pendidikan Guru kepada
guru
|
|
6
|
·
Guru dan Alam Pendidikan
8.1
Profesionalisme Perguruan
8.2 Guru cemerlang
8.3 Wawasan
pendidikan dan Pengisiannya
|
|
7
|
·
Nilai dan Kod Etika Perguruan
9.1 Pengertian
Etika
9.2 Kod etika
perguruan
9.3 Pelanggaran
etika perguruan
|
|
8
|
·
Pendidikan Teknik dan Vokasional (PTV)
10.1 Sejarah dan
perkembangan PTV di
Malaysia
10.2 Sum bangan
PTV dalam pembangunan
|
No comments:
Post a Comment